חדש!
יש לנו מלאי חדש של שרתים ייעודיים במחירים מפתיעים עבורך!

קידום אתרי וורדפרס

קידום אתרים הפך בשנים האחרונות למושג שכולם שמעו עליו, גם אם הם אינם בעלי אתר או מקדמים מקצועיים. התחרות על תשומת ליבו של הגולש מאתגרת במיוחד והופכת מרגע לרגע לקשה יותר, וזאת בשל כמות המידע העולה לרשת וחוסר הסבלנות של הגולשים למידע בלתי מדויק ולמידע שאינו מגיע אליהם במהירות.

קידום אתרי וורדפרס - Wordpress SEO

הגורמים המשפיעים אל קידום האתר הם רבים. ביניהם אפשר לראות השפעה של מהירות העלייה של האתר, כתובת ה-URL המופיעה במנוע החיפוש, התוכן והתאמת האתר לגלישה. בנוסף, גם לבנייה שלו ולפלטפורמה עליה הוא מבוסס יש השפעה על הקידום.

בשנים האחרונות אפשר לראות כי יותר ויותר אתרים נבנים על בסיס הפלטפורמה של וורדפרס. בניית אתרים בפלטפורמה זו מאפשרת לבצע התאמות גם לצורך קידום, להוסיף תוספים שהופכים את האתר לנגיש יותר עבור מנועי החיפוש והגולשים, והם "גמישים", כך שאפשר לשנות אותם על פי הצורך בלי לבנות אותם מאפס.


אופטימיזציה – להתאים את האתר לקידום - SEO

אופטימיזציה היא מילה כללית אשר משמעותה התאמת האתר לצרכים השונים של מנועי החיפוש ושל הגולשים. אתרים רבים אינם מסודרים כראוי ויש להתאימם לגולשים ולמנועי החיפוש. במקרה זה העבודה היא "פנימית". כלומר, אין המדובר ביצירת תוכן חדש וקישורים חיצוניים, אלא בלקיחת החומרים שכבר מצויים באתר ולשפר את התאמתם.

קידום אתר וורדפרס מתחיל מביצוע בחינה מעמיקה של האתר – מה יש בו, מה הוא מציע לגולשים ומה פוגע בקידום שלו. לאחר בחינה זו אפשר יהיה להתחיל לסדר את האתר, לבצע פעולות שיעזרו לו להיות מהיר יותר ולארגן את התוכן. בין היתר, בפעולה זו יוצרים תגיות מטא, יצירת כותרת (טייטל) באורך 60-65 תווים לכל עמוד, הכנסת תיאור לעמודים השונים, יצירת מבנה URL חדש (אם אין בנמצא אחד המתאים לקידום) ובדיקה של התוכן הקיים (שהוא אינו מועתק, שהוא רלוונטי לנושא האתר ושהוא כתוב היטב גם מבחינת קידום).

מהירות האתר משפיעה על הקידום

למהירות עליית האתר והתכנים שבו יש השפעה רבה על הקידום. כאשר מקדם אתרים מקבל לידיו אתר לקידום, הוא יבחן אותו בפרמטרים שונים לפני שיתחיל את העבודה. אחת מהבדיקות שתתבצע היא כמה האתר מהיר. כאן כדאי לדבר על אחסון אתר וורדפרס וכל מה שרלוונטי בנושא.


ישנם גורמים שונים אשר יכולים לגרום לאתר להיות איטי, כמו למשל עודף תוספים שאינם בשימוש, תמונות רבות וחוסר סדר באתר. כל אלו ניתנים לבדיקה ולתיקון, וזאת בלי לבנות את האתר מחדש. כדי להפוך את האתר למהיר יש לבחון מה גורם לו להיות כזה ולתקן את המצב, ולאחר מכן להתאים את האתר לגלישה. בבחינת האתר יש לבדוק גם איך מרגיש הגולש, האם הוא מקבל את המידע הנחוץ לו בקלות והאם הוא צריך לעבור בין דפים רבים כדי לקבל את המענה המבוקש עבורו. בין הפעולות שיבוצעו כדי להפוך את האתר למהיר יותר:

  • בדיקה כללית של האתר - בשלב הראשון תתבצע בדיקה כללית של האתר: כמה מהר הוא עולה, מה מעמיס עליו ומה גורם לו להאט את הקצב. לאחר מכן אפשר לקבל החלטות בנוגע לשינויים חשובים וכיצד לבצע אותם.
  • ניקוי האתר ממידע שאינו נחוץ - אתרים רבים מכילים מידע מיותר. לרוב, לבעלי האתרים אין כל הבנה בכך והם אינם מודעים לגורמים שמובילים לאיטיות. לעתים, גם אם הם יודעים, לא תמיד יש להם הידע המקצועי המאפשר להם לדעת מה ניתן לעשות בנדון. קידום אתרים בוורדפרס כולל גם ניקוי מפלאגינים שאינם נחוצים, סינון מידע ישן, ובמידת הצורך – הכנסת פלאגינים חדשים שיעזרו בתהליך.
  • בחינת השרת - לעתים, הבעיה של איטיות האתר אינה נובעת ממה שמצוי בתוך האתר אלא דווקא מהשרת עליו הוא מותקן. אם השרת רחוק או שאינו יכול להכיל את כל המידע שנמצא באתר, יהיה צורך להחליף אותו או את החבילה שהוא מציע. מקדם מומחה יוכל לבחון זאת ולהמליץ מהן הפעולות הרצויות.
  • הכנסת תוספים על פי הצורך - ישנם שלל תוספים לוורדפרס ויש להוסיף רק את אלו התורמים באופן ספציפי לפעולת אתר. למשל, במקרה של אתר שופע בתמונות מומלץ יהיה להכניס את A3 Lazy load אשר יקל את עליית התוכן וימנע מהתמונות לפגוע במהירות העלייה.

Breadcrumbs עוזר לגולשים לקבל החלטה להיכנס לאתר

הגולשים ברחבי האינטרנט אינם סבלניים במיוחד בחיפוש אחר המידע הרלוונטי עבורם. צורת החיפוש מתבצעת בצורות שונות ומגוונות, והמשותף לכולן הוא מהירות ההחלטה אם להיכנס לאתר או לא. היום הגולשים דורשים שהמידע העולה בתוצאות החיפוש ירמוז להם אם כדאי להקליק על הקישור ולגלוש לאתר או אם עליהם לחפש אחר אתר שייתן להם מענה טוב יותר לחיפוש שלהם.


לשם כך, בתוצאות החיפוש מתואר בכמה מילים כל אתר וכן מופיעה כתובת ה-URL שלו. כאשר כתובת האתר אינה תואמת לחיפוש עצמו, ישנו סיכוי גדול שהגולש ימשיך לאתר הבא. כאן נכנס Breadcrumbs לתמונה. Breadcrumbs הופך את תצוגת כתובת ה-URL לרלוונטית עבור הגולשים ועבור מנועי החיפוש. הוא מציג לגולשים את התוצאות אותן הם חיפשו, וכשאלו ילחצו לכניסה לאתר – הם יגיעו אל העמוד אותו חיפשו ולא לעמוד הראשי, ממנו יצטרכו לנווט כדי לחפש את מבוקשם (ולרוב יוותרו על כך ויבצעו חיפוש בתקווה למצוא תוצאות רלוונטיות יותר).

בחירת פלאגינים והגדרתם במקצועיות

לפני שנוכל להסביר מדוע ואיך פלאגינים יכולים לתרום לקידום האתר, יש להבין לפני הכול במה מדובר וגם ממה יש להימנע. אתרי וורדפרס הם אתרים המושתתים על מערכת גמישה המציעה תוספות שונות אותן אפשר להכניס ולהסיר. תוספות אלו נקראות "תוספים", ובשפה המקצועית – פלאגינים. מיד נתאר כמה מהם שיכולים לסייע בקידום האתר, אך לפני כן נסביר כי העמסתם על האתר והוספה בדרך שאינה מקצועית, יכולה להכביד עליו, לפגוע בו ולדרדר את האתר מטה במקום להעלות אותו למקום הרצוי לו, בראש תוצאות החיפוש.


בחירה נכונה של פלאגינים והכנסתם כראוי לאתר יכולה לתרום רבות לקידום, וישנם לא מעט אשר מטרתם היא סיוע בקידום אתר וורדפרס. התוספים הבאים הם פופולאריים וקלים לתפעול בכל אתר, ולכן מומלץ לבחון אותם בעת בנייתו ובמהלך התחזוקה שלו:


  • Yoast seo - זהו אחד הפלאגינים המומלצים לעזרה לאתר. הוא מאפשר לבצע פעולות שונות שמובילות לקידום האתר ובהן שינוי הכותרות כך שיתאימו למנוע החיפוש, שינוי ההיררכיה של האתר כך שיתאים לסריקת מנועי החיפוש וגלישה נוחה. הוא אף מתאים את התוכן ונותן כלים כיצד לשפר אותו בראיית הקידום. מבחינת הגולשים, הוא אינו נראה לעין ואינו מכביד על האתר.
  • All in One SEO Pack - אפשרות חלופית לאתר של Yoast אשר בוחן את מצב האתר, את התוכן ואת הכותרות ונותן המלצות כיצד לשפר את האתר כך שיתאים למנועי החיפוש. פלאגאין זה פשוט מאד להפעלה ועם זאת אין כל צורך להתקין אותו אם כבר מותקן אחד המיועד לאותה מטרה.
  • W3 Total Cache - אחד הגורמים המשפיעים על קידום האתר הוא המהירות בה הוא עולה. תוסף זה משפר את מהירות עליית האתר וגם את מהירות העלייה של כל דף בנפרד. מבחינת הגולשים, הם אינם מרגישים בו אלא רק חווים חוויית גלישה אופטימלית. מבחינת בעלי האתר, הפעלה מתמדת אינה נדרשת, אך יש להתקינו במקצועיות.
  • A3 Lazy load - התמונות מעמיסות על האתר ומובילות לעלייה איטית שלו, מה שפוגע בו בשתי דרכים: האחת היא בקידום במנועי החיפוש והשנייה היא בהשארת הגולשים באתר, אשר אינם סבלניים לתוכן שאינו עולה במהירות, כאמור. תוסף זה מתאים לאתרים עמוסי תמונות והוא מפריד בינן לבין התוכן הכתוב, כך שכאשר הגולש נכנס לעמוד, התוכן הכתוב יעלה והתמונות יעלו רק לאחר מכן, כשהגולש כבר מקבל את המידע הנחוץ לו.
  • SEO Rank Reporter - תוסף זה מיועד לכל מי שמעוניין לקדם את האתר שלו באופן פעיל ולבחון באופן קבוע את ההתקדמות שלו. הוא אינו מבצע עבודה עבור האתר, אלא עבור המקדמים: הוא מפיק דוחות מידע אחת לשלושה ימים, בהם השינויים שנערכו במילות המפתח אותן רוצים לקדם.

Sitemap מפת האתר ואיפה נמצא הגולש

זהו אחד הכלים המשפיעים על הקידום ויצירת המפה מפיקה דף המראה את ההיררכיה של האתר. המטרה של המפה היא לאפשר לכלי החיפוש ולגולשים להבין בקלות מה קיים באתר ולהקל את הניווט בו. כאשר יש לאתר מפה, מנוע החיפוש יכול לאנדקס את המידע שבו בקלות רבה ולזהות כי התוכן שנמצא בו אכן רלוונטי לגולשים ולתוצאות חיפוש מסוימות שהוגדרו על ידי בעלי האתר. יצירת מפה תתבצע לרוב באופן ידני דרך קוד, ולא דרך תוסף שיבצע זאת אוטומטית. לאחר יצירת Sitemap יהיה קל לגוגל למצוא את המידע באתר ולגולשים תהיה חווית גלישה נעימה יותר.

הכנסת תוכן לאתר הוורדפרס שלך

קידום אתרים אורגני מחייב הכנסת תכנים לאתר, כאשר אלו צריכים להיות רלוונטיים לנושא שלו ולהתאים לצרכים של הגולשים. היום גוגל יודע לזהות מתי התוכן "כופה את עצמו" על האתר, מתי הוא עמוס במילות מפתח ומתי הוא רלוונטי. כאן יש להקפיד על כמה כללים חשובים, שאי שמירה עליהם יכול להיות זהה במקרה הטוב לנסיעה ב"פול גז בניוטרל" ובמקרה הגרוע – להוביל את האתר אחורה בשורות החיפוש:

  • חובה שהתוכן יהיה מקורי - פשוטו כמשמעו, התוכן חייב להיות מקורי. למנועי החיפוש יש יכולת לזהות תוכן משוכפל ולהעניש את מעתיקי התכנים על ידי ירידה בתוצאות החיפוש.
  • כדאי ליצור כותרות ותתי כותרות - תוכן טוב ישלב כותרות ותתי כותרות, כך שאפשר יהיה לסרוק אותו בקלות (לא רק מנועי החיפוש סורקים אותן, אלא גם הגולשים, והם מזהים בצורה זו אם הוא רלוונטי או לא).
  • יש להשתמש במילות מפתח , אך במידה - מילות המפתח צריכות להשתלב בטקסט, אך במידה: אין להגזים בשילוב שלהן אלא לשאוף לטקסט שייראה טבעי.
  • גם תמונות הן תוכן - גם התמונות יכולות לסייע לקידום האתר. כדי לעשות זאת כראוי, חשוב לתאר את התמונות במקום הנדרש לכך.

יצירת אתר וורדפרס עם חשיבה על הקידום

קידום אתר וורדפרס דורש חשיבה והתייחסות לשלל פרטים, שכולם יכולים להשפיע עליו. אלו אשר עוד לא בנו אתר או חושבים על בניית אתר חדש, צריכים לדעת כי קל יותר להתחיל את הקידום כשהאתר מותאם לכך. לכן, כבר בשלב הבנייה או התיקון של האתר יש לחשוב מיהו קהל היעד, אלו תכנים יעלו באתר ואלו פלאגינים יתרמו לו. מומלץ כבר בשלב הראשון להתייעץ עם מקדם ולא רק עם בונה אתרים, ואם אפשר – רצוי ששני אלה ישתפו פעולה, כדי שהאתר יתאים למנועי החיפוש ועל מנת שהקידום שלו יהיה פשוט יותר.


היתרון של פלטפורמת וורדפרס על פני הפלטפורמות האחרות הוא ביכולת להתאים את האתר לגולשים וגם למנועי החיפוש ולהיות גמיש דיו כשיש צורך לבצע שינויים. קידום אתר וורדפרס דורש מקצועיות, הכרות עם האפשרויות השונות של האתר והתמדה מצד בעלי האתר ומצד המקדמים. הקידום עצמו מתחיל בתכנון נכון ויכול להתבצע כבר בשלב התכנון או בכל רגע נתון בו בעל האתר מחליט להפיק ממנו את המרב.