חדש!
יש לנו מלאי חדש של שרתים ייעודיים במחירים מפתיעים עבורך!

שאלות ותשובות (FAQ) בנושאים כלליים, Pre-Sale ותמיכה טכנית

נושאים כלליים ומכירות [Questions 2]

1. האם וובגייט חברה ישראלית?

כן. וובגייט הינו מותג אחסון אתרים שנולד בשנת 1996 ושייך לחברת אינטרנט לעם בע״מ. שרתי החברה וכן צוות התמיכה עובדים כולם מישראל. וובגייט מוציאה חשבוניות כולל מע״מ כחוק.


2. האם השירותים מיועדים ללקוחות פרטיים ועסקיים?

בהחלט. השירותים מיועדים לפרטיים, עסקים, חברות וכל מי שצריך אתר אינטרנט ומעל גיל 18. אנו מארחים רק אתרים חוקיים בעלי תוכן חוקי כולל זכויות יוצרים. לא ניתן לארח אתרים למבוגרים על שרתי וובגייט


3. איך אפשר לשלם על שירותי וובגייט?

אנו מכבדים את רוב כרטיסי האשראי, סולקים באמצעות חברה חיצונית ולא שומרים מספרי כרטיסים במערכות שלנו. כמו כן ניתן לשלם בפייפאל, צ׳קים והעברות בנקאיות.


4. האם וובגייט מפעילה תוכנית לתגמול על הפניית לקוחות?

כן, יש לנו תוכנית affiliation ואפשר לקבל זיכוי לטובת החשבון עבור כל לקוח שהנך מפנה אלינו, באמצעות קישור ייחודי שזמין במרכז לקוחות וייחודי לכל לקוח.


אחסון שיתופי על שרתי לינוקס/ווינדוס [4 שאלות]

1. מה זה אחסון שיתופי ומה החבילה כוללת?

אחסון שיתופי - Shared Hosting זו טכניקה וטכנולוגיה באמצעותה ניתן להשתמש בשרת אחד לאחסון מאות או אלפי אתרים, תוך הפרדה לוגית/וירטואלית של כל לקוח ולקוח על השרת, שמירה על אבטחת מידע וזליגת מידע בין חשבון לחשבון וכן ניהול משאבי שרת שכל לקוח יכול להשתמש מתוך סך כל המשאבים הפנוי. על שרתי לינוקס אנו משתמשים במערכת הפעלה ייחודית לזה - Cloud Linux ועל שרתי ה-Windows משתמשים במערך אבטחה שמנוהל על ידי ממשק הניהול Plesk אשר מבטיח הפרדה מקסימאלית בהתאם למערכת ההפעלה Windows.


2. מה כוללת חבילת האחסון על שרת שיתופי?

חבילת אחסון על שרת שיתופי לינוקס או ווינדוס כוללת שטח דיסק לשימוש Web, תמיכה בשלל מסדי נתונים, שירותי דואר אלקטרוני, ממשקי ניהול שונים לביצוע פעולות ניהול, סטטיסטיקות, גיבויים, מנהלי התקנות לאפליקציות שונות וכן מנגנוני אבטחה, WAF, סריקת וירוסים, ניהול הגדרות אנטי-ספאם ועוד.


3. האם ניתן לשדרג את החבילה אליה נרשמתי? האם משלמים על ההפרש בלבד?

אכן כן, ניתן לשדרג את החבילה בכל עת ולשלם עבור ההפרש בין החבילה הישנה חדשה. כמו כן ניתן להוסיף לחבילה תוספים מתוך המרכז לקוחות, כגון תוסף של 1 או 2 גיגה שטח דיסק לתקופות שונות. אנו ממליצים לשדרג את החבילה הקיימת לפני שמוסיפים תוספי שטח דיסק שונים מאחר ושדרוג החבילה מציעה עוד תוספות מלבד שטח הדיסק.


4. האם יש החזר כספי על תשלומי אחסון אתר?

בהחלט! הדבר האחרון שאנו רוצים זה לקחת כסף על שירות שלא מתאים לך! אנו מבטיחים החזר מלא במהלך 30 ימים ראשונים וכן החזר יחסי, בניכוי הנחות תקופתיות שניתנו על כל תשלום שנתי ומעלה.


5. מה ההבדל בין אחסון לינוקס לאחסון ווינדוס?

אנו ממליצים למקם אתרים שכתובים ב-PHP, HTML/Bootstrap, Perl, Python, nodeJS על שרתי לינוקס, אלא אם כן נדרשת אינטרקציה עם מערכות מבוססות .NET. שרתי ווינדוס מיועדים להריץ אתרי .NET יחד עם מסדי נתונים MS-SQL. הם יודעים גם להריץ PHP ומסדי MySQL אך לא בצורה אופטימאלית כמו על לינוקס וכמובן יש את עלות הרישוי של ווינדוס אשר מעלה את המחיר.


6. איזה ממשקי ניהול מסופקים עם חבילות האחסון השיתופי בוובגייט?

על שרתי לינוקס אנו מפעילים את מערכת WHM/cPanel. על שרתי ווינדוס אנו מפעילים את ממשק Plesk Obsidian. לממשקים יש תוספים שונים כגון Imunify360, Wordpress Toolkit, Softaculous על שרתי לינוקס וכן מספר מודולים משלימים לשרתי ווינדוס, אשר בין היתר מאפשרים ניהול מסדי נתונים מסוגים שונים ועוד.


7. מה זה שרת DNS ? האם חבילת האחסון כוללת שירותי DNS?

כל חבילות האחסון שלנו מגיעות עם שירותי DNS מלאים. השרת הראשי נמצא יחד עם האחסון, בעוד שרת משני אחד לפחות נמצא ביבשת אחרת, על מנת להפנות דואר לשרת משני ורשומות DNS שלא קשורות לאחסון עצמו. שרתי ה-DNS שלנו מנוטרים בכל עת ומוגנים על ידי מערכות אנטי-דדוס שונות. כמו כן, אנו לא משתמשים בשרתי DNS מרכזיים אלא משתמשים בזוג שרתים לכל שרת אחסון בודד. הדבר מאפשר לנו להתמודד טוב יותר עם התקפות ועם האיפקט שלהם על כמות לקוחות בזמן נתון.


8. איזה שירותי דואר אלקטרוני ניתנים יחד עם חבילות האחסון בוובגייט?

כחלק מחבילת האחסון הלקוח מקבל סט כלים מלא לניהול דואר אלקטרוני. באמצעות הממשקים הלקוח יכול להקים תיבות דואר, הפניות, קיצוריות וכן לצפות ולשלוח דואר באמצעות ממשקי דואר רשת המסופקים עם האחסון. כל תיבות הדואר נגישות מרחוק על ידי כל תוכנות הדואר השונות כגון Outlook, Thunderbird וכו. לתיבות תמיכה מלאה ב-Imap/POP3, השרתים תומכים ב-SSL לאבטחת התקשורת וכן ישנה תמיכה מלאה בחתימה דיגיטאלית של ההודעות היוצאות, בדיקת הודעות נכנסות, שירותי אנטי-וירוס ואנטי ספאם ועוד.


9. איזה מסדי נתונים ניתן לאחסן בחשבון שלי בוובגייט?

על שרתי הלינוקס מותקן MariaDB אשר מחליף באופן מלא את MySQL ולמעשה זו הגרסה החינמית של MySQL, אשר הפכה לפני מספר שנים למוצר מסחרי ונרכשה על ידי Oracle. על שרתי ווינדוס מותקן MySQL גם כן, יחד עם מספר גרסאות MS-SQL (2008,2012,2016,2019). על שרתים וירטואלים ניתן להתקין מסדים נוספים כגון mongoDB


10. כמה אתרים ניתן לאחסן בחבילת אחסון?

אין מספר מדויק אבל צריך לזכור כמה דברים כשמחליטים להשתמש בחבית אחסון אחת עבור כמה אתרים - המשאבים של החבילה כגון CPU/RAM/Disk משותפים ולא ניתנים להפרדה. מערך האבטחה של השרת לא בהכרח יגן על פעולות זדוניות שאתר פגוע בחבילת אחסון שיתופית יוכל לגרום לאתר אחר, באותו חשבון. אם האתרים קטנים ומתוחזקים היטב אפשר למקם גם עשרות בחשבון אחד אבל אם רוצים ביצועים ואבטחה מקסימאלית עדיף אתר אחד בחשבון.


11. מה זה Litespeed Web Server/LS-Cache Plugin?

על מנת לספק ביצועים טובים יותר, בעיקר לאתרי PHP/Wordpress על שרתי לינוקס אנו עושים שימוש בתוכנת שרת אינטרנט מסחרית מבית Litespeed, אשר בשונה משרת ה-Apache שמסופק כברירת מחדל עם cPanel מיועד בעיקר לעבודת PHP/HTML ובכך יעיל ומהיר יותר. הוא מגיע יחד עם תוסף Caching למערכות וורדפרד בשם LS-Cache אשר יחד מעניקים תוצאות אופטימליות ומהירות מדהימה לאתרי וורדפרס


12. מה זה Wordpress Toolkit והאם כדאי לי לנהל את התקנת הוורדפרס שלי איתו?

Wordpress Toolkit הינו מנהל התקנות ותחזוקה לאתרי וורדפרס, מבית cPanel. המודול ״קורא״ את ההתקנות הקיימות על השרת ומאפשר לנהל אותן מעל מערכות האדמין של הוורדפרס עצמו מבחינת ניהול עדכונים, תבניות, פלאגינים, אבטחה, גיבויים ושחזורים, יצירת Staging Site ועוד מלא פונקציות. בוובגייט מופעלת גרסת ה-Deluxe של Wordpress Toolkit


13. מה ניתן לעשות עם מנהל ההתקנות Softaculous?

Softaculous מציע התקנות מהירות ומאובטחות וכן תחזוקה למעל 350 אפליקציות אינטרנטיות שונות, החל מוורדפרס, דרופל, מג׳נטו ועד מגוון אפליקציות מסחריות כמו WHMCS. מבדיקה שעשינו, לפחות לאתרי וורדפרס מצאנו שמנהל ההתקנות מבצע התקנה איכותית ולוקח בחשבון הרבה פרמטרים של אבטחת מידע אשר לעיתים נשכחים כשעושים התקנות ידניות :)


14. האם מקבלים תעודת SSL חינמית עם האחסון בוובגייט?

בהחלט! כל דומיין בחבילות האחסון על שרתי לינוקס/ווינדוס מקבל אוטומטית תעודת SSL חינמית ומוכרת על ידי מירב הדפדפנים. לשרתי לינוקס התעודה מונפקת ישירות על ידי cPanel בשיתוף Sectigo ועל שרתי ווינדוס על ידי תוסף Lets Encrypt של פלסק.


15. האם שרתי הדואר/FTP/cPanel מוגנים ב-SSL?

כן! שרתי ה-FTP על שרתי לינוקס וכן על שרתי ווינדוס מגיעים עם תמיכה מלאה ב-FTPS ותעודה חוקית תקינה אשר מוכרת על ידי רוב הקליינטים הנפוצים


16. האם אני יכול/ה להתקין תעודת SSL פרטית בחשבון האחסון שלי?

בוודאי! ניתן לרכוש תעודת SSL מאיתנו וכן לייבא או לקנות תעודה מכל ספק אחר ולהתקינה על השרתים שלנו. ממשק הניהול מספק מנגנון מלא ליצירת תעודה זמנית, יצירת מפתחות, בקשות חתימה - CSR וכן ייבוא תעודה קיימת והתקנתה על דומיין בחשבון אחסון


17. האם נדרש IP ייעודי להתקנת תעודת SSL פרטית?

לא. כל שרתי האחסון השיתופי תומכים בטכנולוגיה SNI אשר מייתרת את הצורך בכתובת IP ייעודי לכל דומיין לצורך התקנת תעודת SSL


18. האם אני יכול לרכוש כתובת IP פרטית לחשבון האחסון שלי?

כן. לעיתים יש הצדקה וצורך אמיתי בהקצאת כתובת IP ייעודית על חשבון אחסון (לינוקס/ווינדוס) ועל כן אנו מאפשרים זאת. לשירות יש עלות חודשית וכתובת ה-IP כוללת שירות reverse-dns לפי הצורך.


19. כיצד האתר שלי מגובה? האם ניתן לשחזר לבד?

על מערכות האחסון השיתופי יש גיבוי של לפחות 7 ימים אחורה נגישים מתוך ממשק הניהול. השחזור מתבצע באמצעות ממשקי הניהול או פרטני באמצעות FTP או כלי ניהול מסדי נתונים. מומלץ לקרוא על יכולות הגיבוי והשחזור במדריכי cPanel ו-Plesk


20. פרצו לי לאתר, איך אני מתנהל עם האירוע ומה עלי לעשות?

למרות שקשה לענות על רגל אחת, דבר ראשון צריך לסגור גישה לעולם עד לסיום הטיפול. דבר שני - לא לשחזר ישר את האתר מגיבוי עד שלא ברור כיצד הוא נפר. שימרו גיבוי של האתר ברגע הפריצה, יתכן ותצטרכו את החומר משם, גם אם בחלקו. אל תמחקו לוגים! הם מספרים את כל סיפור הפריצה... החליפו סיסמאות לכל השירותים בחשבון, לרבות FTP, cPanel/Plesk, מסדי נתונים, תיבות דואר וגישה למערכוצ ניהול של האתר עצמו. בקשו עזרה ממומחה לשיקום אתרים לאחר פריצה, לעיתים זה גדול על מנהלי אתרים ללא ידע בתכנות.


21. מה היתרון באחסון אתר בארץ לעומת בחו״ל?

הקירבה הגיאוגרפית של השרת יכולה בהחלט לעזור לביצועים, במיוחד אם הלקוחות רובם ממדינה כמו ישראל. למעשה, כמחצית מהגולשים לשרתים שלנו אשר ממוקמים בחות השרתים של בזק בינלאומי בישראל לא ניגשים בכלל לאינטנט אלא נשארים ברשתות פרטיות בין ספקים בישראל. כשרוצים לעשות שימוש במדיה עשירה כמו סרטים ושידורי וידאו/רדיו זה מתחיל להיות בהחלט משמעותי!


22. האם ניתן לשלוח דואר כמותי/פרסומי דרך חשבון אחסון בוובגייט?

לא. שרתי האחסון ותיבות הדואר עלולים להכנס לרשימות שחורות בגלל הוצאת דואר כמותי דרכם ואנו מבקשים לא להוציא דואר כמותי דרכם משום סוג. ישנן גם מגבלות על כמות הדואר שדומיין יכול להוציא בשעה וכמה דואר חוזר יכול לייצר על מנת לשמור על השרת נקי מספאמרים והדברים האלה בהחלט מתנגשים. אנו מציעים שרתים וירטואלים בענן אשר יכולים לשמש למשלוח דואר כמותי (לא ספאם כמובן) ומבחר שימושים נוספים.


23. אילו מערכות אבטחה וובגייט מספקת לאתרים שהיא מאחסנת?

אנו לוקחים מאוד ברצינות את נושא אבטחת המידע על כל היבטיו, החל מגישה פיזית לשרתים ועד למערכות WAF על השרתים עצמם שדואגים לכניסת תעבורה לגיטימית בלבד. אנו עושים שימוש בקלאסטר פיירוולים מבית Fortigate, מערכת Anti-Ddos המסופקת על ידי חוות השרתים, מערכת Imunify360 על שרתי לינוקס יחד עם מערכת הפעלה CloudLinux ועוד הרבה מעררכות ומודולים המבטיחים רצף פעילות מהיר ובטוח ללקוחותינו. אנו אומרים את כל זה בזהירות מאחר ויצירת אבטחת מידע תלויה בלקוח לא פחות מאשר בחברת האחסון ולמרות כל מה שאנחנו עושים אתרים עדיין נפרצים ולא נצליח לעצור תמיד הכל. אנו מבקשים לשמור על מערכות ניהול התוכן, תבניות ותוספים מעודכנים בכל עת ולנהוג באחריות במתן גישה לחשבון, ניהול סיסמאות וכו.


24. איפה נמצאים פיזית השרתים של וובגייט?

נכון לשנת 2021 כל שרתי וובגייט נמצאים בישראל בחוות השרתים של בזק בינלאומי בפתח תקוה. מערכות ה-DR שלנו ולקוחותינו בחו״ל מנוהלים על ידינו באמצעות ספק הענן Linode, אשר מספק POPs במספר יבשות ועשרות מדינות.


25. איך אני מעלה את תוכן האתר ומסדי הנתונים לשרתי וובגייט?

על השרתי אחסון השיתופיים אנו מאפשרים גישה באמצעות FTP/FTPS וכן באמצעות File Manager מתקדם אשר זמין מתוך ממשק הניהול.


26. האם יש מגבלת תעבורה באחסון השיתופי של וובגייט?

החל משנת 2021 הורדנו את מגבלות התעבורה בחשבונות האחסון השיתופי אך יחד עם זאת אנו בוחנים שימוש של חשבונות עם צריכה גבוהה ומוודאים שהתוכן לא מפר זכויות יוצרים והשימוש בתעבורה נכנס להגדרה ״שימוש סביר״. אנו לא מרשים אחסון/הזרמה של סרטים גדולים, פרזנטציות עשירות או קבצי קול גדולים המיועדים להורדות מסיביות. זכרו - החשבון מיועד לאחסון אתרים ולא לאחסון אפליקציות או תוכן עשיר. יש לנו לזה מערכות ייעודיות אחרות, בעיקר שרתים בענן.


27. האם ניתן להריץ פעולות מתוזמנות (crons) על שרתי וובגייט?

כן. במרווח של 5 דקות לפחות ולא לביצוע פעולות שצורכות cpu/ram בצורה מוגזמת. אם האתר שלכם עושה הרבה חישובים/אלגוריתמיקה/דוחות וכו. סימן שאתם צריכים להיות על שרת בענן או שרת ייעודי, תלוי בכח המחשוב הנדרש.


28. אני מעוניין לאגור מידע על השרתים שלי, מה מותר ומה אסור לאגור?

מאחר והשרתים נמצאים בישראל הם נתונים לתחום השיפוט הישראלי בכל הקשור לחוק מאגרי המידע. אם האתר שלך אוגר תוכן, ללא קשר למטרה עליך להתיעץ עם עורך דין מתאים ולוודא שאינך עובר על החוק ובמידה והחומר הנאגר נחשב כמאגר מידע הנך נותן מענה לדרישות החוק בנושא. למען הסר ספק, וובגייט לא תחשב בשום אופן כמנהלת מאגר או מחזיקה במאגר לפי חוק מאגרי המידע. שרתי האחסון השיתופי אינם מתאימים מבחינת אבטחת מידע לאחסון מאגרי מידע רשומים אך ניתן לארח אותם על שרתים ייעודיים, בהם האבטחה גבוהה בהרבה.


29. איזה מערכות הפעלה מפעילות את שרתי הלינוקס/ווינדוס של וובגייט?

שרתי הלינוקס שלנו רצים על Cloud Linux OS, המערכת האופטימאלית לאחסון אתרים שיתופי. שרתי הווינדוס מריצים windows 2012R2,2016, 2019 בתוך ענן ייעודי ופרטי של וובגייט המאפשר בין היתר גיבווי סנאפשוט וניהול משאבי שרת חכמים.


שרתים פרטיים בענן - Virtual Private Servers - VPS [Questions 4]

1. מה זה שרת וירטואלי פרטי? במה הוא שונה משרת רגיל?

שרת וירטואלי הוא ״חתיכה״ דינאמית של שרת פיזי, שמתבצע על ידי מערכת וירטואליזציה המותקנת על השרת כמערכת הפעלה, לדוגמא VMware, Proxmox, XEN/KVM, Virtuozzo ועוד. מערכת הוירטואליזציה יודעת לייצר שרתים וירטואלים אשר כל אחד יכול לקבל משאבים שונים ומערכות הפעלה שונות. בתוך השרת אין כמעט הבדל משרת רגיל, השרת הוירטואלי נראה ומתנהג בדיוק כמו שרת פיזי רגיל. היתרון טמון בשרידות, יתירות ו-scalability של שרתים וירטואלים


2. מה זה ענן תקשורת - Cloud?

ענן תקשורת הינו מושג כולל למערכות מחשוב בשרידות גבוהה ויתירות, העושות שימוש בכמויות גדולות של שרתים פיזיים יחד עם מערכי Storage לצורך יצירת שרתים וירטואלי בענן, מוצר מתקדם המאפשר לשרת וירטואלי להשתמש בחומרה ״צפה״ וניתנת לשינוי בכל עת, ללא פגיעה בשירותים של אותו שרת. שרת בענן ניתן להגדלה/הקטנה בכל עת והדבר מאפשר חסכון בעלויות ותשלום רק בזמן שהשרת אכן ״עובד קשה״.


3. איזה משאבים ניתן להקצות לשרת וירטואלי בענן?

שרת בענן יכול להתחיל מליבת עיבוד (core) אחת, גיגה אחד של זכרון ולהגיע עד 16 או 32 ליבות (תלוי בהוסט) ומבינת זכרון עד 256GB ואף יותר. מבחינת שטח דיסק, ניתן לקבל שרתים עם דיסק מוצמד להוסט (Local Attached) או מבוסס Storage Block. לשרת וירטואלי יש כרטיס רשת אחד או יותר עצמאי וכמו כן ניתן לייצר רשת פרטית בין שרתים שונים השייכים לאותו לקוח, לדוגמא רשת פרטית של 10GB/sec לתעבורת SQL.


4. איזו טכנולוגיות ענן מופעלות על ידי וובגייט?

וובגייט משתמש במבחר טכנולוגיות לאספק שירותי מחשוב ענן, כגון VMware, XEN, Virtuozzo ולאחרונה גם Proxmox


5. איזה מערכות גיבויים ווגבייט מפעילה לשרתים וירטואלים וייעודיים?

וובגייט מפעילה שרת גיבויים + רובוט קלטות יחד עם תוכנת Arcserve מבית CA. אנו מגבים את השרתים בשיטת Snapshot + Filesystem לפי תוכניות גיבוי שונות.


6. איזו מדיניות גיבויים מופעלת על שרתים וירטואלים בוובגייט?

כברירת מחדל אנו מגבים את כל השרתים הוירטואלים אחת לשבוע. לקוח שלא בחר בשירות גיבוי יכול להעזר בגיבויים אלה לשחזור בכפוף לתשלום עבור השחזור. לקוחות שבחרו להוסיף שירותי גיבוי נהנים מגיבוי יומי למשך שבוע + שמונה גיבויים שבועיים הנשמרים בחלקם על שרת הגיבויים ובחלקם על קלטות.


7. האם ניתן להשתמש בשירותי הענן של וובגייט לעסק שלי?

בהחלט! ניתן לעשות מגוון שימושים בשרתים פרטיים שאנו מספקים. בין היתר ניתן להשתמש בשרתים לאחסון/שיתוף בקצים, Web, Databases, גיבויים, מערכות CRM/הנהלת חשבונות אונליין, שרתי דואר אלקטרוני ועוד מגוון שימושים.


8. האם ניתן לקבל שירותי DRP לעסק מבוסס ענן של וובגייט?

בהחלט! שרתי הענן שלנו יכולים בהחלט לספק פתרון DRP לעסק/אתר שלכם שנמצא בכל מקום אחר בעולם. ניתן להגדיל את השרת עם משאבים נוספים במקרה והשרת הראשי נופל כך שהעלות בזמן שהכל תקין נמוכה מאוד ובזמן תקלה מגדילים את המשאבים של שרת ה-DRP לפי הצורך, תוך מספר דקות!


9. האם וובגייט מספקת שירותי VPN לחיבור מרחוק לצורך ניהול השרת שלי?

כן. ניתן לרכוש חשבון VPN באמצעותו תוכל/י לגשת לשרת שלך מכל מקום בעולם בצורה מאובטחת, תוך שמירה על השרת סגור לעולם. השירות מסופק באמצעות שיטת SSL-VPN על גבי פיירוולים של חברת Fortinet/Fortigate


אחסון אתרים לריסלרים [Questions 3]

1. מה זה ריסלר ומה תחומי האחריות שלו כלפי הלקוחות שלו?

ריסלר קונה חשבון גדול מחברת האחסון ומחלק אותו לחשבונות קטנים עבור לקוחותיו. הריסלר יכול לבנות חבילות לפי ראות עיניו ומקבל ממשק לניהול לקוחותיו, כולל אפשרויות מיתוג וניראות בהתאם לצרכי הריסלר. המערכות שלנו מעניקות אפשרות ל-White Lable תוך כדי יצירת מנגנון שירותים הבנוי על מותג הריסלר תוך שקיפות מלאה מולו


2. כמה חשבונות/דומיינים/אתרים ניתן לאחסן בחשבון ריסלר?

בגדול אין מגבלה אבל בשלב מסוים כדאי לקחת שרת פרטי או פיזי מאחר ויחד עם הגודל מגיעים גם צרכים נוספים כמו שליטה על החומרה או על השרת בכללותו וכן שילוב מערכות בילינג ושליטה. לדעתינו חשבון ריסלר יכול להחזיק בקלות 100 חשבונות.


3. האם מומלץ לקחת חשבון ריסלר לאתרים גדולים?

לא. למרות שחשבונות ריסלר מגיעים עם כמות גדולה של שטח דיסק ואפשרות לפתוח דומיינים ואתרים ללא הגבלה בתוך מכסת החשבונות, זה לא מתאים לאתרים גדולים אלא להרבה אתרים קטנים. אתרים גדולים צורכים כמויות משמעותיות של CPU/RAM מלבד שטח דיסק ולהם מתאים שרת פרטי בענן, אותו ניתן להגדיר בהתאם לצרכי האתר והלקוח\

שרתים ייעודיים - Dedicated Servers [4 שאלות]

1. מה זה שרת ייעודי - Dedicated Server?

שרת ייעודי הוא מחשב תעשייתי אשר מותאם לעבודה מאומצת ורציפה על פני שנים, מיועד להיות מאוחסן בארון תקשורת, מחוברים לציוד קצה מקצועי וניתנים לשדרוג עם זכרון, מעבדים וכמויות דיסקים גדולות.


2. היכן וובגייט מארחת את השרתים שלה?

אנו מארחים את השרתים שלנו בישראל, בחוותה השרתים של בזק בינלאומי בפתח-תקווה, שם אנו מחזיקים בארונות תקשורת בלעדיים שלנו, כולל ציוד קצה, פיירוולים ומערכות גיבויים פרטיות שלנו.


3. איזו גישה אני מקבל לשרת הייעודי שלי?

השרת הייעודי מגיע עם גישת root מלאה לשרתי לינוקס ו-administrator לשרתי ווינדוס. לשרתי לינוקס מומלץ לגשת ב-SSH עם מפתח RSA בגודל 2048bit או יותר. על שרתי ווינדוס ניתן להתקין תעודה לחיבור RDP


4. איזו מערכת הפעלה ניתן להתקין על שרתים ייעודיים?

במידה והשרת מנוהל על ידי וובגייט אנו נתקין את מערכת ההפעלה Centos או Cloud Linux. שרתי ווינדוס יקבלו את גרסת ה-Standart של 2016 או 2019, אלא אם כן זה שרת ישן יותר אשר יקבל 2012R2. אנו לא נתקין גרסאות שלא נתמכות יותר ולא מגיעות עם עדכונים מובנים. כמו כן ניתן להתקין מבחר מערכות וירטואליזציה על שרת ייעודי כגון VMware, Xen, Kvm, Virtuozzo, Proxmox ועוד. שרתים שלא מנוהלים על ידינו יכולים להתקין כל מערכת הפעלה שנתמכת על ידי החומרה, לרברות דביאן, אובונטו ועוד.


5. איך מחשבים תעבורה של שרתים ייעודיים?

תעבורה מחושבת ונמדדת על בסיס Mbit/Sec. ניתן לרכוש מראש רוחב פס יחד עם השרת וכן לשלם עבור התפרצות (עד 150%). ניתן לקבל רשת פנימית בין כמה שרתים של לקוח אחד, ללא חיוב עבור התעבורה בינהם עם רוחב פס של 1 או 10 גיגה בינהם.


6. איזה ממשקי ניהול ניתן להתקין על שרתים ייעודיים?

על שרתים ייעודיים ניתן להתקין בד״כ את הממשקים הבאים - cPanel, Plesk, DirectAdmin, Webmin. לכל ממשק יש גרסאות שונות ותמחור שונה. כמו כן יש הרחבות ותוספים שניתן להוסיף לממשקים השונים


7. האם ניתן לשדרג שרתים ייעודיים?

בד״כ כן, אך זה לוקח זמן. אין לנו תמיד חלקים במלאי ובהתאם לשרת והגיל שלו אנו עושים כמיטב יכולתינו לספק שדרוגים בזמן סביר


8. האם אני יכול להביא שרת שלי ולארח אותו בוובגייט?

בהחלט ניתן, אך אנו לא חוות שרתים אלא חברת אחסון. כאשר לקוח מארח אצלינו שרת לרוב זה מגיע עם שירותים משלימים כגון ניהול שרת, תוכנות, גיבויים ושירותים משלימים נוספים. כמו כן, כניסה לחווה לצורך תחזוקת השרת על ידי צד ג׳ מחייב ליווי טכנאי שלנו בתשלום.


תעודות אבטחה - SSL Certificates [Questions 2]

1. מה זה SSL ומה היא תעודת אבטחה?

SSL - Secure Sockets Layer הוא פרוטוקול הצפנת מידע בין דפדפן לשרת וכן מנגנון אימות זהות אתרים מול לקוחות. חברות שמנפיקות תעודות - Certificate Authorities משתמשות בתעודות מקור שנמצאות בדפדפנים באמצעותם ניתן לאמת זהות של אתר. החברה מאמתת את בעלי האתר באמצעות מייל שנשלח לכתובת admin@domain ובמקרים של תעודת EV מתבצע אימות מעמיק יותר מול הגורם המאשר את התעודה.


2. מה ההבדל בין תעודות SSL שוובגייט מציעה?

ההבדלים בין התעודות מתבטאים בכמות הדומיינים או סאב-דומיינים שהם מכסים, כפתורי אימות שונים שהם מספקים, אימות EV - פס ירוק בשורת הכתובת בדפדפן וכן ביטוח שהם מספקים במקרה של פריצה. אנו ממליצים לבקר באתרי החברות שמנפיקות את התעודות ולבדוק לעומק את מרכיבי התעודה שברצונכם לרכוש ולוודא שהיא כוללת את כל הפונקציות הטכניות והאדמיניסטרטיביות עבור הארגון שלכם.


3. האם וובגייט יכולה להתקין את התעודה עבורי?

ללקוחות בעלי חשבון אחסון או שרת בוובגייט אנו מתקינים תעודות ללא תשלום, בהתאם לצוך ולבקשת הלקוח. ללקוחות שלא מאחסנים אצלינו אנו יכולים לבצע התקנה בתשלום. פנו למחלקות השירות לעזרה בהתקנה או הזמנת שירות התקנה בשרת מרוחק.


4. מה זה Wildcard SSL Certificate?

תעודת Wildcard SSL הינה תעודה מיוחדת אשר מכסה כל סאב-דומיין תחת דומיין נתון אחד. בבקשת התעודה מסמנים כוכבית (*) מכאן השם wildcard. את התעודה ניתן להתקין על מספר שרתים בארגון אשר עובדים תחת אותו דומיין וכמו כן לכסות אוטומטית כל סאבדומיין שיפתח תחת הדומיין שלך.


שרותי דואר אלקטרוני בוובגייט [Questions 2]

2. איזה סוג תיבות דואר מקבלים עם חבילות אחסון בוובגייט?

אנו מספקים תיבות מסוג Imap/POP3 באמצעות מערכות הניהול cPanel/Plesk. תיבות הדואר נגישות על ידי כל תוכנות הדואר הנפוצות וכן באמצעות Gmail POP3 retrival system. כמו כן ניתן לגשת מכל מקום לתיבה באמצעות מערכת דואר רשת מבוססת דפדפן


2. כיצד ניתן לשלוח דואר כמותי (פרסומי או אחר) באמצעות שרתי וובגייט?

אנו מאפשרים משלוח דואר כמותי (לא ספאם בשום אופן) באמצעות שרתים וירטואלים בענן, אשר ניתן להגדיר בצורה אופטימאלית למשלוח דואר כמותי, כולל תמיכה בחתימה ואימות, IP פרטי לכל לקוח עם PTR/Reverse DNS ושם שם מתאים. באמצעות שירות מתאים כמו שרת דואר פרטי בענן עבירות הדואר גבוהה בהרבה וככל שעובר הזמן דואר השייך לארגון שלכם שיצא מהשרת דואר הפרטי יתקבל יותר ויותר בסלחנות על ידי פילטרים אנטיספאם של הנמענים.


3. האם ניתן להפנות את רשומות ה-MX של הדומיין שלי לספק דואר אחר, כמו Gmail למשל?

בהחלט! באמצעות ניהול רשומות ה-DNS בממשקי ה-cPanel/Plesk ניתן להפנות את רשומות הדואר - MX לכל ספק בעולם. נא לשים לב שספקים חיצוניים מוגדרים ברשומת ה-SPF של הדומיין, אותה גם כן ניתן לנהל באמצעות מערכת ניהול ה-DNS של cPanel/Plesk כוללת את כל שרתי הדואר היוצא עבור הדומיין שלך. על שרתי cPanel בנוסף להגדרת שרתי MX צריך לגשת למסך Mail Routing ולהגדיר את המצב ל-Remote


4. האם ניתן להצפין דואר שנשמר/עובר דרך השרת?

ממשק הניהול cPanel מאפשר ניהול מפתחות אשר ניתן להשתמש בהן לצורך הצפנת דואר באמצעות תוכנות GPG/PGP אותן ניתן להתקין על המחשב שלכם לצורך אימות והצפנת דואר. כמו כן ניתן להשתמש במפתחות לדואר רשת כמו Gmail. ראו קישור מהאתר של cPanel כאן


דומיינים - רישום, העברה, חידוש ותחזוקה [Questions 2]

1. טוב, אז מה זה בעצם דומיין?

אנחנו עדיין נשאלים מעת ןלעת, מה זה בעצם דומיין או שם מתחם? הדומיין הוא הכתובת של אתר אינטרנט ושם מתחם לדואר אלקטרוני ומגוון שירותי רשת. את הדומיין רושמים באמצעות רשמים או ריסלרים של רשמים ומחדשים אחת לשנה עד 10 שנים. הדומיינים משויכים למדינות בדרך כלל, כך שסיומות כמו .co.il/org.il מנוהלים על ידי הרגיסטראר הישראלי ISOC - איגוד האינטרנט הישראלי. דומיינים בסיומת COM/NET/ORG מנוהלים על ידי ICANN, המקביל האמריקאי. לכל סיומת של דומיין יש תמחור שונה ולעתים כללי רישום שונים, נא לוודא במיוחד אם רושמים דומיינים בסיומות של מדינות כמו איחוד אירופי וכו. על מנת לוודא שעומדים בתנאי הרישום.


2. האם וובגייט מאפשרים לי לנהל את פרטי הדומיין ושיוכו לשרתי אחסון?

כמובן! באמצעות מרכז הלקוחות שלנו הינך יכול/ה לשלוט על כל מרכיבי הדומיין, ככל שהרשם מאפשר מרחוק. נין לשנות שרתי שמות - Name Servers בכל עת ולעדכן פרטים בסיסיים. פעולות כמו העברת בעלות, קבלת קוד העברה ושחרור מנעילה מתאפשרות בהתאם ליכולות הטכניות והמנהליות של כל רשם ורשם.


3. האם וובגייט מספקת שירותי ניהול DNS יחד עם הדומיין?

כן! וובגייט מספקת ממשק ניהול רשומות DNS יחד עם שני שרתי שמות באמצעותם ניתן לנהל דומיינים ללא אחסון, כולל הפניית Web, Mail וניהול רשומות נוספות.


4. האם אני חייב לאחסן את האתר שלי בוובגייט כדי לרשום דומיין?

לא. כל אחד יכול לרשום דומיין בוובגייט ולהפנות אותו לכל ספק אחסון אחר בארץ או בעולם, וכן לספקי ענן כמו אמזון וכו.


5. האם ניתן להעביר דומיין שנרשם במקום אחר לניהול וובגייט?

בהחלט! באמצעות מערכת ניהול הדומיינים במרכז לקוחות ניתן להעביר דומיין שנרשם בכל רשם אחר לניהול במערכות שלנו. אנא הצטיידו בקוד העברה מהרשם הקודם וכן בטלו את נעילת הדומיין. ניתן להעזר בשירות לקוחות שלנו לעזרה בניוד דומיינים אלינו.