חדש!

אחסון אתרי וורדפרס VIP בענן פרטי של ווובגייט בישראל

a+ (972) 800-222-606

בלוג אחסון אתרים של Webgate - ענן, שרתים וטכנולוגיה

הבלוג נכתב על ידי צוות התמיכה והשיווק של וובגייט וכולל מידע בנושאים טכנים מגוונים וכן בתחומי שיווק ופרסום אתרי אינטרנט, תחזוקת אתרים, וורדפרס, קידום אתרים ואבטחת מידע. הבלוג מתדעדכן מעת לעת, אנא עקבו אחרינו בפייסבוק לקבלת עדכונים על פוסטים ומאמרים חדשים בבלוג.

אחסון אתרים לעסקים
על שרתים בישראל עם ממשקי ניהול cPanel/Plesk ותמיכה מקצועית

עכשיו במבצע!

קטגוריות בבלוג

מחפשים פתרון אחסון? צרו קשר ליעוץ חינם!

Facebook
Twitter
LinkedIn

ענן תגיות

Nitro Pack
Nitro Pack
איגוד האינטרנט הישראלי - ISOC

מאז שהאינטרנט פרץ לחיינו, הוא הפך לחלק בלתי נפרד ומצליח לשפר את אמצעי התקשורת לטוב ולרע. באמצעותו ניתן לחבר בין משתמשים באמצעות אתרי אינטרנט, מערכות ממוחשבות, רשתות חברתיות, אפליקציות, ועוד. כשהאינטרנט גדל והפך למסחרי בשנות ה-90, הוקמה העמותה שנקראת איגוד האינטרנט הישראלי שמנהלת תשתיות אינטרנט מרכזיות ופרויקטים חברתיים ללא מטרות רווח וללא שיקולים פוליטיים.

 

הקמת איגוד האינטרנט הישראלי

איגוד האינטרנט הישראלי הוקם בשנת 1994, כגוף המתמקד במקצועיות וטכנולוגיה סביב ליבת האינטרנט בישראל. האיגוד הוקם על מנת לתמוך בפיתוח ושיפור של התשתיות, התקנים, ושימור האתיקה בתחום טכנולוגיית המידע. הארגון הוא ארגון לא מסחרי (NGO) ללא מטרות רווח המעניק שירותים ציבוריים לכלל האזרחים במדינת ישראל. על מנת לסייע בהטמעת האינטרנט ופיתוחו בישראל.
עד 1994 עיקר פעילותו של האיגוד בנושאים הקשורים לליבת האינטרנט התנהלה במסגרת מרכז החישובים הבינ-אוניברסיטאי במסגרתו של "אילן", בחסות המועצה להשכלה גבוהה. כאשר עולם האינטרנט התפתח ונוצר מרחב בעולם העסקי מעבר לאקדמי, הדורשים התפתחות של הרשת האינטרנטית ככלל.

בתחילת הדרך, האיגוד עסק בקידום שימוש באינטרנט בקרב מגזרים שונים עסקיים, תמיכה בעברית בדפדפנים, התקנה ועדכון רשתות אינטרנטיות, ושימוש במערך תקשורת מיחשובי המקשר בין ספקי האינטרנט בישראל בשם IIX. עם הגידול בשימוש באינטרנט וגדילת הפופולריות והביקוש, הוגדלה קיבולת הקווים של IIX בשנת 1999. החל מ-2015 מנכ"ל האיגוד הוא יורם הכהן.

 

מהו תפקידו של איגוד האינטרנט בישראל?

האיגוד מתגאה בניהול מרשם שמות המתחם (או כפי שהם נקראים, דומיינים – Domains) – רישום שם המתחם ברשת. כך לכל אתר יהיה שם רשום משל עצמו אותו ירכוש והוא יהיה שלו בלעדית ויזוהה עמו. איגוד האינטרנט הישראלי מאגד את מרשם השמות עבור הסיומת הישראלית (il) מאז שנת 2000 וממקד בתוכו כללי רישום הדומיינים, תוקפם של השמות, מהם השמות המותרים, ואף מהם השמות הפסולים שאסור לשים כדומיינים. הוא אף משמש כמתווך ומסמיך אחרים לתווך בין רושמי שמות דומיינים לבין האיגוד עצמו.

בסוף שנת 2010 חלה תפנית וניתן היה לרשום גם שם דומיין בעברית בנוסף לאנגלית (מה שהיה העיקרי המקובל עד אותה שנה). למרות שדבר זה אינו פופולרי במיוחד, היות ועסקים עדיין מעדיפים דומיינים באנגלית, ישנם מסוימים ששמם הוא בעברית ולכן ניתנה האופציה הזו. החל מ-2016 איגוד האינטרנט חדל ברישום דומיינים ומתמקד בעיקר בניהול המרשים וקובע רגולטיבית את הכללים הדרושים לניהול דומיין.ֿ

בנוסף לפעילויותיו השונות וניהול הפעילות האינטרנטית, האיגוד גם עוסק במגוון סוגיות של שימוש והטמעה של אינטרנט בישראל. קידום ערכים ברשת, דמוקרטיה ברשת, חופש הביטוי ויישום עקרונות בחוק הם רק חלק מהדברים שהאיגוד מקדם לפיתוח האינטרנט בחברה הישראלית.

חלק נוסף בפעילותו של האיגוד בציבור הרחב הן פעילויות של תמיכה למשתמשי אינטרנט, התמודדות עם אתגרים ברחבי הרשת ומזעור אלימות ברשת, תופעה שקיימת מאז ומעולם. למעשה, בשנת 2012 הקים האיגוד מרכז תמיכה הכולל גם מוקד שמספק מגוון כלים להתנהלות תקנית ברשת, מיזעור אלימות, הפצת תכנים פוגעניים כגון דברי שטנה, בריונות ברשת, ועוד.

בשנת 2018 הוכנס האיגוד לרשימת הגופים האמונים על חוק הסדרת הביטחון בגופים ציבוריים, כמערכת ממוחשבת נחוצה וחיונית לציבור ולמדינה – כהגדרתו בחוק. מטרתו של האיגוד היא לשמור על התרבות הדיגיטלית ברשת האינטרנטית ולהפוך את הרשת למקום בטוח עבור כל הגולשים, אזרחים וגופים ממשלתיים כאחד.

 

איך שומרים על המרחב האינטרנטי בטוח?

איגוד האינטרנט הישראלי, כגוף ללא מטרות רווח שמשרת את הציבור, יש מטרה עיקרית והיא – להפוך את הרשת למקום דיגיטלי בטוח. האיגוד מפעיל מגוון כלים ושירותים על מנת לשמור על המרחב, בין אם זה במרכזי תמיכה, מוקדים שונים, אתר האינטרנט שמכיל המון מידע ויכול לעזור גם מבחינת בחירת שמות דומיינים לאתר או מידע על דומיינים, הפצת תכנים פוגעניים ופייק ניוז, מידע דיגיטלי לשעת חירום, גלישה בטוחה לילדים (הדרכת ההורים), ועוד.

לעיתים, קשה להבין מה אמיתי ומה לא, במיוחד באינטרנט. יש המון תכנים מזויפים, פייק ניוז, תכנים העשויים לפגוע בהמון אוכלוסיות שונות, ולכן צריך משהו שיעזור לנו להבין מה נכון ומה לא. איך מתנהלים נכון ברשת? מדריכים לרישום האתר שלכם, רישום דומיינים, הגנת סייבר, פערים דיגיטליים בין אוכלוסיות. איגוד האינטרנט הישראלי פועל למיגור כל הדברים הללו ומקדם יוזמות שונות ומגוונות למען אופיו של האינטרנט בשאיפה לשוויון, פתיחות, וניטרליות.

 

אינטרנט למען החברה הישראלית

ב-2019, הקים האיגוד מרכז נוסף בשם "Block.org.il" המסייע לאזרחי ישראל בהגנה על המרחב הדיגיטלי הפרטי, ומאפשר לכלל המשתמשים להגן על עצמם מבחינה אישית. בנוסף, המרכז מעניק סיוע, כלים ומידע כיצד לשפר את הגנת הסייבר גם בבית הפרטי וגם בעסק. מיזם Block הוא מיזם מאוד חשוב והתאגיד רואה זאת כשליחות לאומית לספק לתושבים במדינת ישראל את כל הכלים וכל המידע להגן על עצמם גם במרחב הדיגיטלי ולגלוש בצורה בטוחה.

לאיגוד יש מיזמים ופרויקטים חברתיים חשובים לא פחות, מעבר ל-Block – יש גם את "נטיקה" (netica). "נטיקה" הוא מיזם לשימוש אחראי ברשת על מנת לא להיחשף לתכנים פוגעניים או לא ראויים/רצויים. מכיוון שהחיים הדיגיטליים הפכו לחלק כל כך אינטגרלי וחשוב בחיים שלנו, ישנה חשיבות מסוימת למגר תכנים בלתי רצויים ולראות רק את מה שרצוי. בין אם זה אלימות, התעללות, או כל דבר אחר שיכול לגרום לנו להרגיש לא נעים או אפילו יותר גרוע.

איגוד האינטרנט מציג במיזם זה את כל הידע להתנהלות ואחריות נכונה ברשת כמו טיפים, מידע כללי, תקיפות סייבר, בטיחות ברשת, בריונות, פגיעות מיניות ועוד. זאת על מנת להימנע מלהיחשף לכל סוג של דבר כזה ושמירה על הזכויות של כל אזרח במדינה.

דבר נוסף שעומד על הפרק ויש עליו דגש בשנים האחרונות: נגישות אתרים. ישנם הרבה אתרים שאינם בהכרח מונגשים לבעלי מוגבלויות, וזהו דבר מאוד חשוב – שוויון לאנשים בעלי מוגבלויות הגולשים באינטרנט על מנת שירגישו בטיחות ונוחות בדיוק כמו כל גולש אחר. לפי החוק – כל אתר חייב להיות מונגש וזה גם חלק מהדברים שאיגוד האינטרנט פועל למענם – שוויון זכויות ברשת.

בנוסף לכל הפעילויות והמיזמים הנהדרים שעורך האיגוד, הוא גם נלחם בלא מעט תופעות ברשת כמו למשל: דיפ פייק, תופעה מכוערת של זיוף פרצופים שגרמה ועשויה עוד לגרום להרבה מאוד נזק; ספאמים כמו למשל דואר זבל, שלעיתים עשוי להגיע לתיבת המייל הראשית ולבלבל אנשים, גם אם זה נראה מזויף זה לעיתים יכול להיראות אמיתי. וכמובן – פרטיות של ילדים ברשת. כמה מותר להראות לילדים וכמה לא? למה מותר להם להיחשף? יש המון תכנים פוגעניים ולא טובים לילדים ברשת וחשוב לדעת כיצד אפשר למנוע מהם את התכנים הללו.

 

שירותיו העיקריים של איגוד האינטרנט הישראלי

האיגוד מעניק את האפשרות לבחור שמות מתחם לכל אתר המעוניין להירשם ברשת, בין אם זה יצירת דומיין ("שם מתחם") לאתר, בלוג או חנות אינטרנטית. חשוב לפצח את קהל היעד, מי האנשים הרצויים ולקוחות פוטנציאליים, לפני שבכלל בוחרים שם דומיין.

בעת בחירת הדומיין, ניתן לבחור את שם הדומיין ומה תהיה הסיומת שלו – למשל סיומת ישראלית כמו co.il לאתר ישראלי, סיומות כמו gov לאתר ממשלתי, org לגופים מסוימים ללא מטרות רווח, ו-com לאתרים שקורצים גם לקהל יעד בינלאומי או קורצים לחלוטין לקהל יעד בחו"ל. שם הדומיין הוא השם שילווה את האתר והוא הפנים שלו, לכן חשוב לקחת את בחירת השם ברצינות ולא בקלות ראש.

ניתן לבחור שם דומיין ישראלי ובכך להשתקע היטב ברשת האינטרנט הישראלית, גם מבחינת המותג וגם מבחינת ה-SEO של האתר. ככל שיש דומיין מקורי, כך המותג שלכם יהיה יותר זכיר ויותר בולט בשוק המקומי. הסיכוי למצוא דומיין ישראלי פנוי הוא פי כמה וכמה יותר גבוה מאשר למצוא שם לדומיין בינלאומי נחשק שעדיין לא נתפס או לא מקורי מספיק.

 

איך רושמים דומיין?

האיגוד עובד עם מערכת שמות המתחם ("Domain Name Server") המתפעלת את רשימת הדומיינים השונים. כאשר שם הדומיין מוקלד במחשב כלשהו המחובר לרשת האינטרנט, מתבצע תהליך פענוח ברשת ה-DNS, המוחזרת לכתובת ה-IP של היעד. באמצעות זאת, ניתן לתקשר באופן תקין באינטרנט ולהגיע אל הדף המבוקש ללא כל בעיה. תהליך הפענוח עצמו מתנהל באמצעות מערכת ה-DNS הגלובלית.

מיהם הרשמים המוסמכים לרישום דומיינים? איגוד האינטרנט הישראלי מסמיך רשמים לדומיינים ישראלים בעלי סיומת co.il. הרשמים הם גופים שהוסמכו על ידי האיגוד ועומדים בקריטריונים הטכניים השונים. ישנה רשימה של רשמים מוסמכים באתר האינטרנט הרשמי, ובמידת הצורך ניתן להגיש גם ביקורת או תלונה על גוף מסוים. ישנם יתרונות לבחירת דומיין ישראלי וזה מאוד תלוי בעסק עצמו, קהל היעד שלו, ומה הוא מציע.

במידה ועסק נרשם תחת רשם מוסמך ומעוניין לנהל את הדומיין, הוא חייב לפנות לרשם לשם כך. הרשם הוא גוף מוסמך שינהל את שם המתחם בצורה יעילה ומקצועית. מאז תחילתו של האיגוד, ניתן היה להירשם ישירות באמצעות האיגוד, אך החל משנת 2016 ניתן לרשום דומיין רק באמצעות רשמים שהוסמכו על ידי האיגוד עצמו. רישום דומיין, מחיקת דומיין, העברת ניהול דומיין, העברת זכויות וכדומה – את כל אלו ניתן לעשות באמצעות רשם שמות המתחם.

 

סוויטהום מציעה שירותי רישום דומיין במבחר סיומות ובמחירים תחרותיים ביותר בישראל – בדקו עכשיו

 

שירותים נוספים של איגוד האינטרנט

איגוד האינטרנט הישראלי מספק גם שירותים נוספים כגון יישוב מחלוקות, הנקרא גם (IL-DRP). במידה ועסק מעוניין להירשם תחת שם מתחם ישראלי עם סיומת ישראלית (il), הוא יכול לערער במידה ושם המתחם שלו נדחה, או שאינו מתאים ויש עליו איסור מסיבה כלשהי. לעיתים ישנן מחלוקות גם בין העסק עצמו לרשם הדומיינים כגון הפרת השירות, אי-הסכמה, וכו'.

ניתן להגיש עתירה באמצעות מייל ייעודי ובכך לפתוח את נושא המחלוקת מול האיגוד, ממש בדומה להליך משפטי. המחלוקת תפורט ע"י שני הצדדים ויינתן פיתרון בסוף התהליך. הגשת עתירה לתהליך אינה מונעת או סותרת גם פתיחת תיק בבית משפט.
האיגוד הקים גם ועדה לשמות מתחם הנחשבים לפוגעניים או אסורים. ועדה זו הוקמה בפברואר 2012, וקובעת האם ניתן לבחור או להמציא שם דומיין הכולל שפה גסה, מילים פוגעניות כלפי הציבור, או כל שם דומיין אחר שאינו תואם את חוקי מדינת ישראל.

 

איגוד האינטרנט הישראלי הוא אחד הגופים החשובים ביותר בכל מה שקשור לעידן הדיגיטל כיום בישראל, וככלל. כגוף ללא כל מטרת רווח, מטרתו היא לשרת את המשתמשים מבחינת בטיחות באינטרנט, לספק כלים, טיפים וסיוע לגלישה בטוחה, לספק מידע שיכול לעזור ברישום דומיינים, לספק את חווית האינטרנט המספקת ביותר, לצד בחירת דומיינים נכונה ובטוחה, כשהמטרה העיקרית היא התפתחות ושגשוג, מוגנות ואחריות אישית ומקצועית ברחבי הרשת האינטרנטית.

 

אחסון וורדפרס מנוהל
יש לך אתר וורדפרס? אתה חייב לעצמך את Wordpress Toolkit Deluxe - מנהל ההתקנות המתקדם מבית cPanel יחסוך לך שעות של עבודת תחזוקה ויספק לך סביבת עבודה מוגנת ומאובטחת באמצעות הקשחות ועדכונים שוטפים.