חדש!

אחסון אתרי וורדפרס VIP בענן פרטי של ווובגייט בישראל

a+ (972) 800-222-606

בלוג אחסון אתרים של Webgate - ענן, שרתים וטכנולוגיה

הבלוג נכתב על ידי צוות התמיכה והשיווק של וובגייט וכולל מידע בנושאים טכנים מגוונים וכן בתחומי שיווק ופרסום אתרי אינטרנט, תחזוקת אתרים, וורדפרס, קידום אתרים ואבטחת מידע. הבלוג מתדעדכן מעת לעת, אנא עקבו אחרינו בפייסבוק לקבלת עדכונים על פוסטים ומאמרים חדשים בבלוג.

אחסון אתרים לעסקים
על שרתים בישראל עם ממשקי ניהול cPanel/Plesk ותמיכה מקצועית

עכשיו במבצע!

קטגוריות בבלוג

מחפשים פתרון אחסון? צרו קשר ליעוץ חינם!

Facebook
Twitter
LinkedIn

ענן תגיות

Nitro Pack
Nitro Pack

מרבית בעלי האתרים בארץ שרוצים להקים אתר חדש (הן בישראל והן בחו"ל), קונים דומיינים "הישר מן הקופסא". כלומר, דומיינים שלא היה להם שימוש בעבר. אלו הם דומיניים שהמחיר שלהם הוא קבוע ולכן קל להשוות בין חברות שונות לרישום דומיינים וסוגים שונים של דומיינים (סיומות שונות) כאשר רוצים למצוא את האופציה הזולה ביותר.

 

דומיינים לקידום אתרים – יש דבר כזה?

אחת השאלות הנפוצות ביותר שנשאלת על ידי אותם בעלי אתרים היא האם לבחירת הדומיין יש השפעה על קידום אתרים?
ובכן, למרות שגוגל כבר לא מסתכל על הדומיין עצמו באותו אופן כמו פעם ולמעשה בחירת דומיין ספציפית משפיעה פחות על קידום אתרים אורגני כיום, עדיין יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון כאשר רוצים לקנות דומיין ולהשיג את המירב ממנו גם עבור קידום האתר.

שם הדומיין (החלק שלפני הסיומת)

גוגל עדיין בוחן את שם הדומיין ומסתכל על מילות המפתח בשמו מכיוון שהוא יכול להסיק מכך במה בדיוק עוסק האתר. הבעיה היא שאתרים ישראלים בדרך כלל משתמשים עדיין בדומיינים באנגלית, ולכן העובדה הזו רלוונטית בעיקר למי שמקים אתר בחו"ל (למעט אולי מקרים נדירים בהם החיפושים בארץ מתקיימים באנגלית – למשל, הקיצור TLV שהוא קיצור פופולארי לעסקים שנמצאים בתל אביב). מצד שני, מי שרוכש דומיין בעברית, יכול כמובן ליהנות מהיתרון הזה גם עבור אתרים בארץ.בכל אופן, חשוב לציין שנדירים המקרים שבהם גוגל נותן יתרון משמעותי לאתרים רק בגלל שהדומיין שלהם כולל את מילות המפתח וצריך לבנות גם את האתר עצמו בצורה אופטימאלית לגוגל מבחינת מבנה, תוכן וכו'.

יש דבר אחד נוסף שכדאי לדעת והוא שבחירת דומיין עם הביטוי הספציפי שרוצים לקדם (dogfoodcheapprices.com) או ביטוי מאוד קרוב (מה שנקרא EMD) היא בחירה שיכולה להתפרש כספאם על ידי גוגל ולכן לא כדאי להשתמש בה (מלבד העובדה שדומיינים כאלו נוטים להיות די "מכוערים").

סיומת הדומיין

בעבר גוגל שייך את סיומת הדומיין בעיקר למדינה בה נמצא האתר ולכן היה חשוב מאוד להתאים את סיומת המדינה לשפת האתר הרלוונטית לקידום (למשל, אתרים עם סיומת .co.il נמצאים לרוב בישראל ולכן התאימו למי שרוצה לקדם אתר בעברית בגוגל ישראל). היום לעומת זאת אין לכך הרבה משמעות מכיוון שאפשר להגדיר לגוגל ישירות היכן נמצא האתר בעזרת כלי ניהול האתרים (כיום ה – Search Console).

לעומת זאת, בכל הקשור לסיומות, התמונה מעט שונה : מגוון הסיומות החדשות שקיימות ברשת כמו למשל .tv יכולות להיות חלק ממילות המפתח אותן רוצים לקדם (ממש כמו עם שם הדומיין שלפני הסיומת). למשל, אתר שמציג לוח שידורים לתוכניות טלוויזיה יכול להשתמש בשם הדומיין Guide.tv. אמנם רוב האנשים יחפשו את הביטוי tv guide (הביטוי ההפוך) או ביטויים דומים, אבל הסיומת tv עדיין יכולה לתת כאן איזשהו יתרון.

אבל גם כאן יש קאץ' : חלק מהסיומות החדשות הן סיומות שמשויכות להרבה מאוד אתרי ספאם (למשל .us) וגוגל עשוי לפגוע בדירוג של האתר מכיוון שהוא לוקח בחשבון שיש סיכוי גבוה ביותר שהאתר המדובר גם הוא אתר ספאם. על מנת לבדוק זאת, רצוי להסתכל באתרים של מכירת דומיינים מיד שניה ולנסות להסיק האם מדובר בסיומת שמושכת ספאם (בדרך כלל רוב הדומיינים שיוצגו למכירה יהיו מסוג EMD).

ומה עם סיומות בעברית? באופן תיאורטי, חלק מהסיומות החדשות יכולות להיות בעברית, אבל בפועל אין היגיון כלכלי במכירת דומיינים כאלו לשוק כל כך קטן (רשם שרוצה להשתמש בסיומת מיוחדת צריך לרכוש בעבורה רישיון יקר יחסית מ – ISOC). לכן, למרבה הצער, גם הסיומות החדשות רלוונטיות בעיקר למי שמקדם אתרים בחו"ל.

דומיינים של מותגים

כאשר צריך לבחור בין דומיין שכולל את מילות המפתח (כמו שכבר הצגנו) לבין דומיין שכולל את שם המותג, בדרך כלל האופציה השנייה היא העדיפה. דומיין שכזה לא רק נראה טוב יותר, הוא גם יגרום לגוגל להציג את האתר כאשר הגולשים מחפשים את שם המותג או חיפושים דומים לו. הוא גם עלול למנוע נזק משני שיגרם על ידי מתחרים שינסו לרכוב על שם המותג שלכם (למרות שבמקרים כאלו יהיה זה רעיון טוב לפנות ל – ISOC או איגוד האינטרנט הישראלי על מנת להסיר את אותו דומיין מטעה).

לסיכום, למרות שלבחירת שם דומיין יש הרבה פחות חשיבות מבחינת קידום אתרים מאשר בעבר, במקרים מסוימים בהם לא מנצלים את שם הדומיין לרעה, הוא יכול לתרום לקידום אתרים במידה מסוימת.

 

אחסון וורדפרס מנוהל
יש לך אתר וורדפרס? אתה חייב לעצמך את Wordpress Toolkit Deluxe - מנהל ההתקנות המתקדם מבית cPanel יחסוך לך שעות של עבודת תחזוקה ויספק לך סביבת עבודה מוגנת ומאובטחת באמצעות הקשחות ועדכונים שוטפים.