חדש!

אחסון אתרי וורדפרס VIP בענן פרטי של ווובגייט בישראל

a+ (972) 800-222-606

בלוג אחסון אתרים של Webgate - ענן, שרתים וטכנולוגיה

הבלוג נכתב על ידי צוות התמיכה והשיווק של וובגייט וכולל מידע בנושאים טכנים מגוונים וכן בתחומי שיווק ופרסום אתרי אינטרנט, תחזוקת אתרים, וורדפרס, קידום אתרים ואבטחת מידע. הבלוג מתדעדכן מעת לעת, אנא עקבו אחרינו בפייסבוק לקבלת עדכונים על פוסטים ומאמרים חדשים בבלוג.

אחסון אתרים לעסקים
על שרתים בישראל עם ממשקי ניהול cPanel/Plesk ותמיכה מקצועית

עכשיו במבצע!

קטגוריות בבלוג

מחפשים פתרון אחסון? צרו קשר ליעוץ חינם!

Facebook
Twitter
LinkedIn

ענן תגיות

Nitro Pack
Nitro Pack
גוגל אנליטיקס

חלק בלתי נפרד מהצלחתו של כל עסק, גם של אתר אינטרנט, הוא התמקדות בקהל היעד. Google Analytics, הוא כלי יעיל לניהול אתר האינטרנט, בזכות מידע מקיף על התנועה באתר ועל זהות הגולשים.

אם אתם משווקים את העסק שלכם ברשת, אתם זקוקים לגוגל אנליטיקס Google Analytics)), כלי לניהול אתר האינטרנט,  המאפשר קבלת מידע על היקף התנועה באתר, כדי לדעת מהו הקמפיין שעבד עבורכם, מהן מילות החיפוש המובילות לאתר שלכם והאם אכן הצלחתם להחזיר את ההשקעה.

מהו גוגל אנליטיקס ומדוע כדאי להשתמש בו?

גוגל אנליטיקס, הוא שירות מבית גוגל, הקיים החל משנת 2005 ויש לו כמה גרסאות. באוקטובר 2020, הושק גוגל אנליטיקס 4 (GA4), גרסה משודרגת של השירות, עם שלל פיצ'רים נוספים.

השירות מאפשר לעקוב אחר תנועת הגולשים באתרי אינטרנט ולקבל מידע מגוון, אישי וטכנולוגי, אודותיהם ועל הרגליהם. בעל אתר האינטרנט, יכול ללמוד בדרך זו מה עובד עבורו, מאין מגיע הטראפיק לאתר ואיך ניתן להפוך אותו למניב.

מה ניתן לעשות עם גוגל אנליטיקס?

המערכת הבסיסית של Google Analytics, מציגה נתונים שונים על התנועה באתר, על לוח מחוונים, שהוא פשוט וקל להבנה. על הלוח מופיעים מספר הכניסות לאתר מדי יום, זמן השהייה הממוצע של כל גולש באתר ומספר הדפים שבהם צפה. ניתן לדעת גם בכמה דפים בממוצע ביקר כל גולש באותו יום, שיעור המבקרים החדשים לעומת החוזרים ועוד.
בגרסת ה-GA4, המדדים משתנים מעט וניתן ללמוד ממנה גם על סך כול המשתמשים בשבוע החולף לעומת קודמו, סך כל ההכנסות, מספר המבקרים בזמן אמת ועוד.

שימוש נפוץ בגוגל אנליטיקס, הוא ניתוח מקורות התנועה לאתר בחלוקה לתנועה אורגנית, ממומנת, ישירה וכיוצא באלו. ניתן לדעת מהם העמודים באתר, בהם יחס ההמרה (היחס בין מספר הגולשים למספרם של אלה שביצעו פעולה כמו פנייה, רכישת מוצר ועוד), הוא הגבוה ביותר ובאילו עמודים הוא הנמוך ביותר.

בנוסף על אלה, ניתן לקבל באמצעות השירות, נתונים על עמודי האתר בהם שיעור הצפייה היה הגבוה או הנמוך ביותר, אלה שבהם שיעור הנטישה היה גבוה, מהו מקור התנועה לאתר המוביל על מקורות אחרים, אילו עמודים הביאו את מספר הפניות ומספר המכירות הגבוה ביותר ועוד.

האם צריך נדרש מומחה לגוגל אנליטיקס להתקנה ותפעול?

ברוב האתרים, לא נדרשת מעורבות של מומחה לצורך השימוש בשירות של גוגל. בתפעול אתרים מסחריים גדולים ומורכבים, עובדים לרוב עם מומחה גוגל אנליטיקס, שלעיתים גם משמש כשכיר במשרה מלאה, זאת מאחר שלניתוח והבנת נתוני אתר גדול, יש משמעות כלכלית כבדה יותר.

התקנת גוגל אנליטיקס באתר

להתקנת גוגל אנליטיקס באתר שלכם, יש להיכנס לאתר ולפתוח חשבון, אם אין כזה עדיין. בעקבות פתיחת חשבון ופרופיל אנליטיקס לאתר המסוים, יתקבל קוד מזהה, שיש להטמיע בעמודי האתר. כעבור כ-48 שעות, יתחילו הנתונים להגיע.
כיום, גרסת GA4 היא ברירת המחדל של נכס חדש, גם אם כבר יש לכם חשבון מנהל קיים של Analytics, עם נכסי UA רגילים. לכן, שלבי ההתקנה כמעט זהים, מלבד בחירת המקור, שנראה מעט שונה.

גוגל אנליטיקס בזמן אמת

תכונה שימושית במיוחד של גוגל אנליטיקס, היא Real time Analytics. היא מאפשרת לדעת כמה גולשים יש באתר בכל רגע נתון, כולל נתונים כמו כיצד הגיעו לאתר, באיזו מהירות עלה האתר, באיזה עמודים באתר אותו גולש צופה בזמן אמת, איך התנהל החיפוש לו שאתר והאם ביצע פעולה כלשהי,
בנוסף, ניתן לדעת באילו אזורים גיאוגרפיים נמצאים אלה הגולשים כרגע באתר והאם הם משתמשים בטלפון נייד, מחשב נייח, טאבלט או כל מכשיר אחר. ניתן לדעת גם מהי השפה בה משתמש הגולש, לצד פילוח לפי נתונים דמוגרפיים, כמו שכבת גיל, מגדר ואפילו תחומי עניין.

פילוחים נוספים למשתמשים באמצעות גוגל אנליטיקס

פילוח נוסף של גוגל אנליטיקס נקרא "משפך הזרימה" של המשתמשים והוא מראה מה היה דף הנחיתה של כל משתמש באתר ומאיזה דף הוא יצא מהאתר. נתון זה, מסייע לזהות דפים בעייתיים באתר שמשתמשים נוהגים לצאת מהם, במטרה לשפר אותם.
גם המידע הטכני על הגולשים, שניתן לקבל באמצעות גוגל אנליטיקס, הוא לא קטן. ניתן לדעת למשל   מהו הדפדפן של הגולש, מהי רזולוציית המסך, באיזו מערכת הפעלה הוא משתמש ומיהו ספק השירות שלו, כמו גם מילות המפתח בהן השתמש כדי להגיע לאתר.
כמו כן, ניתן ללמוד מהיכן נכנס כל לאתר. האם ממנוע חיפוש, ישירות מהדפדפן או שהגיע דרך אתר מפנה, כתוצאה מקישורים חיצוניים.

למה חשוב להשתמש בגוגל אנליטיקס?

המידע המפורט שנותן גוגל אנליטיקס לבעל האתר, מאפשר לו להתאים את תכונות האתר ואת התוכן המובא בו, למאפייניהם של  המשתמשים התכופים יותר.

המידע חשוב, גם כדי לשפר את דירוג האתר בגוגל, מאחר שהוא מאפשר ניתוח מדויק של התנועה הנכנסת לאתר ממנועי החיפוש ועומד על השפעתן של מילות מפתח שונות, על הכניסות לאתר. צריכים עזרה טכנית בנושא? אנחנו כאן בשבילכם! צרו איתנו קשר! 

 

אחסון וורדפרס מנוהל
יש לך אתר וורדפרס? אתה חייב לעצמך את Wordpress Toolkit Deluxe - מנהל ההתקנות המתקדם מבית cPanel יחסוך לך שעות של עבודת תחזוקה ויספק לך סביבת עבודה מוגנת ומאובטחת באמצעות הקשחות ועדכונים שוטפים.