חדש!

אחסון אתרי וורדפרס VIP בענן פרטי של ווובגייט בישראל

a+ (972) 800-222-606

בלוג אחסון אתרים של Webgate - ענן, שרתים וטכנולוגיה

הבלוג נכתב על ידי צוות התמיכה והשיווק של וובגייט וכולל מידע בנושאים טכנים מגוונים וכן בתחומי שיווק ופרסום אתרי אינטרנט, תחזוקת אתרים, וורדפרס, קידום אתרים ואבטחת מידע. הבלוג מתדעדכן מעת לעת, אנא עקבו אחרינו בפייסבוק לקבלת עדכונים על פוסטים ומאמרים חדשים בבלוג.

אחסון אתרים לעסקים
על שרתים בישראל עם ממשקי ניהול cPanel/Plesk ותמיכה מקצועית

עכשיו במבצע!

קטגוריות בבלוג

מחפשים פתרון אחסון? צרו קשר ליעוץ חינם!

Facebook
Twitter
LinkedIn

ענן תגיות

Nitro Pack
Nitro Pack
הנגשת אתר וורדפרס

כיצד מבצעים הנגשת אתר וורדפרס לגולשים עם מוגבלויות?

חוק חדש קובע כי אתרי אינטרנט הנותנים שירות לקהל הרחב חייבים להיות נגישים לאנשים עם מוגבלויות. אתם ודאי חוששים שמדובר ב"תיק" כבד, אבל טעות בידכם: ניתן להנגיש אתרי אינטרנט בקלות ועל הדרך גם להרוויח אתר איכותי יותר עם הרבה יותר גולשים. אילו אתרים חייבים להיות מונגשים? איך מנגישים אתר וורדפרס? וכיצד ההנגשה תתרום גם לך?

נא לפתוח יומנים: החל מנובמבר 2017, על אתרי האינטרנט בישראל להיות מונגשים – אם בבעלותך אתר המציע שירות לקהל הרחב מוטלת עליך החובה, מכוח חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, להפוך את האתר לנגיש.

מהו אתר נגיש לאנשים עם מוגבלויות?

ישנם תקנים המגדירים הנחיות להנגשת האתר. התקן הישראלי הרלוונטי הוא תקן 5568 שאימץ הנחיות בינלאומיות בתחום. לפי התקן הישראלי והתקן הבינלאומי יש לבצע התאמות, ליישם נהלים ולעשות שימוש באמצעים ובעזרים שיאפשרו לאנשים עם מוגבלויות להשתמש באתר מבלי שהמוגבלות שלהם תמנע מהם גישה והנאה, שימוש והפקת מידע או ביצוע פעולות חיוניות ונחוצות, הזמינות עבור כל קהל הגולשים.

רשת האינטרנט היא עולם ומלואו, ובדיוק כפי שראוי שתהיה גישה לכל מקום לכל אדם, כך יש לדאוג שלאנשים עם מוגבלויות תהיה גישה לאתרי אינטרנט, ודאי אם אלה מיועדים לקהל הרחב. כדי להפיק מידע, לקבל שירות או לבצע פעולות באתר אינטרנט "רגיל" יש צורך בתפקוד מלא של הגולש, ואילו באתר מונגש יוכלו גם אנשים עם מוגבלויות, כגון אנשים הסובלים מעיוורון או ממוגבלות בהפעלת הידיים, בעלי הפרעות קוגניטיביות ועוד להשתמש באופן יעיל באתר. באתר מונגש יוסרו המכשולים הניצבים בפני אנשים עם מוגבלות ויתאפשר מימוש זכותם הטבעית ליהנות מגישה שוויונית ומיכולת זהה לקבל שירותי תקשורת ומידע באותו אופן בו הם ניתנים לכלל הציבור.
על מי מוטלת חובת הנגשת אתר האינטרנט?

על פי התקנות, כל אתר אינטרנט המספק שירות לציבור חייב לבצע התאמות נגישות. המונח "שירות לציבור" מוגדר בחוק וקובע בתמצית: בעלי אתר, מחזיק או מפעיל של אתר אינטרנט או אפליקציה המעניקה שירות לציבור או לחלק ממנו, לרבות בתי עסק, חנויות וירטואליות, רשויות ציבוריות ועמותות המספקות שירות לציבור.

 

כיצד מנגישים אתר וורדפרס?

מאז שהגיחה לאוויר העולם, מערכת תכנות קוד פתוח של וורדפרס שירתה אתרי אינטרנט רבים. נגישות, זמינות ויעילות הפכו אותה לפופולרית ויצרו מציאות ברורה: הרבה מאד אתרי אינטרנט מכל הסוגים הם אתרי וורדפרס. את האתרים הללו אפשר להנגיש בקלות רבה.

התקנים והנחיות ההנגשה מפרטים את ההתאמות הנחוצות ואת האמצעים ליישמן. בוני אתרים מעודכנים יוכלו להפוך בקלות כל אתר וורדפרס לאתר נגיש באמצעות כתיבת קוד תקני שירחיב את האמצעים הקיימים באתר. כך, למשל, יכלול אתר מונגש אמצעים להקראת מידע, אמצעים המוסרים לגולש תיאור של מידע המצוי בתמונות, אפשרות למתן פקודות דרך המקלדת, טקסט בצבע בולט על רקע מנוגד לשם הקלת הקריאה ועוד.

בין אם בבעלותך אתר אינטרנט ובין אם אתה מתעתד להקים אתר שכזה, וודא כי בונה האתרים שבחרת מודע לדרישות ההנגשה, מבין ומכיר לפרטיה את חובת ההנגשה, בקיא בפרטי התקנים, ההנחיות והדרישות ויש בידיו הידע, הכלים והאמצעים שיאפשרו לו לבנות אתר אינטרנט מונגש או להפוך את האתר הקיים לאתר שכזה.

אמנם מדובר בנטל כלכלי ובהוצאה, אבל חשוב להסתכל על חצי הכוס המלאה: מלבד ההגינות שבהתחשבות באנשים עם מוגבלויות, הנגשת האתר תורמת לא רק להם אלא גם לעסק שלך: בסופו של התהליך, התאמת נגישות לאתר שלך תקדם את המטרות שלך – מדובר בהשקעה משתלמת.

 

כיצד הנגשת האתר שלך תתרום גם לך?

שאיפתו של כל אתר אינטרנט היא להגדיל את קהל הגולשים, להאריך את משך שהייתם באתר ולהניעם לפעולה בתוך האתר. הנגשת האתר תורמת לכל אלה: הנגשת האתר תגדיל את קהל הגולשים ואת חשיפת האתר, מה גם שבאתר נגיש ונוח לשימוש יישארו יותר גולשים למשך זמן רב יותר ויבצעו בו יותר פעולות. בשורה התחתונה, הנגשת אתר האינטרנט לאנשים עם מוגבלויות איננה רק חובה מכוח חוק, איננה רק מחויבות חברתית או בחירה הוגנת, שוויונית ומוסרית, אלא היא גם מעשה יצרני נבון שנושא תרומה עסקית.

אחסון וורדפרס מנוהל
יש לך אתר וורדפרס? אתה חייב לעצמך את Wordpress Toolkit Deluxe - מנהל ההתקנות המתקדם מבית cPanel יחסוך לך שעות של עבודת תחזוקה ויספק לך סביבת עבודה מוגנת ומאובטחת באמצעות הקשחות ועדכונים שוטפים.